Rok szkolny 2024/2025

Psycholog szkolny

Julia Gleinert

Wtorek: 7.00- 12.30

Środa: 13.00 - 15.00

Piątek: 7.00 - 10.30

Od kwietnia 2025 roku nowy harmonogram:

Wtorek: 8.00 - 12.30

Środa: 13.00 - 15.00

Piątek: 8.00 - 12.30

Kontakt przez dziennik elektroniczny Librus

Zadaniem psychologa szkolnego jest wspieranie uczniów w rozwoju emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym, aby mogli osiągać swoje cele i radzić sobie z wyzwaniami. Tworzenie przyjaznej atmosfery, w której każdy uczeń czuje się akceptowany i bezpieczny.

Do zadań psychologa należą m.in.:

1. Wsparcie emocjonalne uczniów – pomoc w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, stresem, lękiem czy konfliktami.

2. Rozwijanie umiejętności społecznych – budowanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi.

3. Współpraca z rodzicami i nauczycielami – konsultacje i wsparcie.

4. Diagnoza i interwencja – rozpoznawanie problemów emocjonalnych, społecznych czy edukacyjnych, a w razie potrzeby kierowanie do specjalistów.

5. Diagnoza potencjalnych możliwości ucznia.

6. Analiza przyczyn niepowodzeń szkolnych oraz negatywnego zachowania ucznia.

7. Działania profilaktyczne w celu zapobiegania pojawianiu się problemów.

8. Doradztwo w zakresie wyboru kierunku dalszego kształcenia i zawodu.

9. Współpraca z rodzicami w zakresie zagadnień wychowawczych.

10. Współpraca z nauczycielami i wychowawcami klas (zajęcia integracyjne, pomoc w rozwiązywaniu konfliktów klasowych.

11. Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Sądem.

12. Organizowanie warsztatów mających na celu m. in. rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, kreowanie postawy asertywnej.

a) Uczniowie:

Psycholog nie ocenia, rozmawia z uczniem o problemie, pomaga mu znaleźć rozwiązanie sytuacji, z którą się zgłosił, uczeń musi mieć pewność, że może porozmawiać, kiedy czuje taką potrzebę, kiedy ma trudności w szkole z nauką lub w kontaktach z rówieśnikami lub rodzicami, także wtedy, gdy nie czuje się bezpiecznie, kiedy sytuacja w domu lub szkole utrudnia mu funkcjonowanie.

b) Rodzice:

Psycholog wspiera i nakreśla funkcje wychowawcze, pomaga w zrozumieniu świata dziecka i nastolatka, kiedy rodzic nie radzi sobie z dzieckiem w domu lub zauważa negatywne przejawy jego zachowania może zwrócić się o pomoc, także kiedy chce lepiej zrozumieć swoje dziecko.

c) Nauczyciele:

Psycholog szkolny pomaga nauczycielom zrozumieć sytuację ucznia, jest mediatorem pomiędzy uczniem i nauczycielem.

Szkoła Podstawowa Nr 8 im. św. Wojciecha w Tczewie

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa Nr 8 im. św. Wojciecha w Tczewie

Realizacja: Superszkolna.pl

  • Jesteśmy szkołą bez dzwonków